How to sew labels into a shirt - tips and tricks

Hvordan syr man en etiket i en skjorte?

Hvis du kan lide at sy og lave dit eget tøj, eller hvis du er ejer af en lille virksomhed, der designer tøj, er det en god måde at tilføje etiketter til dine produkter på for at give dem et professionelt præg. Etiketter er ikke kun med til at fremme dit brand, men gør det også lettere for kunderne at identificere dine produkter. I dette blogindlæg vil vi guide dig gennem trinene for, hvordan du syr etiketter i en skjorte.

Trin 1: Vælg etiketmateriale Før du syr et etiket ind i en skjorte, skal du beslutte dig for det materiale, du vil bruge. Der er mange muligheder, herunder bomuld, satin og polyester. Vælg et materiale, der er blødt, behageligt og slidstærkt, så det ikke irriterer huden eller let falmer. Det er også vigtigt at overveje etikettens størrelse og form, da den skal passe perfekt i skjortens søm.

Trin 2: Placering af etiketten Når du har valgt etikettens materiale, skal du beslutte, hvor du vil placere den på skjorten. Typisk syes etiketten i nakken eller i kraveområdet, hvor den er let at se, men ikke for synlig. Brug en stofmærke eller en nål til at markere det sted, hvor du vil fastgøre etiketten.

Trin 3: Forbered skjorten Før du sætter etiketten på, skal du sørge for, at skjorten er ren og presset. Hvis du syr etiketten ind i en allerede færdig skjorte, kan du åbne sømmen med en sømripper. Hvis du laver skjorten fra bunden, skal du sy etiketten i krave- eller halssømmen, før du lukker den.

Trin 4: Sy etiketten Tråd en nål med en tråd i en matchende farve, og bind en knude i enden. Begynd derefter at sy etiketten på skjorten med små, pæne sting. Begynd med at sy de to korte sider af etiketten, og gå derefter over til de længere sider. Pas på, at du ikke syr igennem til forsiden af trøjen. Brug et bagsøm i begyndelsen og slutningen af hver linje for at fastgøre tråden og forhindre, at etiketten løsner sig.

Trin 5: Færdiggør trøjen Når du har syet etiketten ind i trøjen, færdiggør du resten af tøjet som angivet i vejledningen. Hvis etiketten er synlig på ydersiden af tøjet, skal du klippe overskydende tråde af og sørge for, at etiketten ligger fladt.

At sy etiketter i skjorter er en nem og effektiv måde at give dit tøj et professionelt præg på. Ved at følge disse enkle trin kan du nemt tilføje etiketter til dine skjorter og gøre dem mere identificerbare og salgbare.